onsdag 14 oktober 2009

Vinter=utgifter

Ja nu verkar det som kylan slagit till och i och med det behöver jag nya vinterdäck. Det följde inga till bilen som jag har köpt. Allting med bilar är så tråkiga utgifter, det har jag alltid tyckt.Lite otacksamt av mig då jag verkligen uppskattar att ha bil och att ha en bil som rullar och är säker.
Beklagade mig lite för en kollega som sunt nog påminde mig om att nya vinterdäck är en billig livförsäkring..Så sant. Nu har min bilmekaniker beställt däck iaf och det blir ca 4500 kronor. Men de håller ju i flera år så....
Men utgiften kommer aldrig lägligt.
Min bilmekaniker har hjälp mig i 10 år med mina bilar, med ett kort avbrott då jag var sambo och han fixade allt med bilen, ljuvliga tid. Men bra kvinna reder sig och söker upp gamla kontakter...:)

Inga kommentarer: